donderdag 20 november 2014

Veranderingen

Met nog 4 weken zwangerschap voor de boeg
zetten we het op een klus-eindspurt.
Alhoewel, we is een beetje een groot woord, de mannen vooral!
Ik zit op stoel, mag komen kijken als er weer wat 
gebeurt is, en moet natuurlijk uitgebreid complimentjes maken.
Dat willen mannen nu eenmaal graag!! :-)

Hoe we het huis kochten was zo...
En dan zit het nieuwe plafond er al in.


Het schattige kastje bracht vaderlief mee.
Iedereen snapte niet dat hij het mee nam voor mij
(manlief vond het helemaal niets!! haha)
en snapte er nog minder van dat ik er helemaal enthousiast over was.. 


En ook al was het hier stil, er gebeurde heel wat in huis,
terwijl vader-, man- en zwagerlief zich vooral bogen
over de echte mannendingen, maakte ik me druk om de inrichting.
Hoe kan het ook anders?!


Het stoeltje werd verkocht, de schattige meidenkast werd verkocht
en er kwamen 2 heerlijke grijze fauteuils voor in de plaats.
Voor velen welbekend denk ik.

Op de muren een eigen merk bouwmarkt muurverf.
Alhoewel het lijkt alsof je tegenwoordig niet mee doet
als je geen kalk of krijtverf op je muur hebt zitten.
Of als je hele kamer niet is ingericht met een welbekend landelijk merk.
Sla je tegenwoordig de woonbladen er op na is dat bijna nog het enige wat de klok slaat.
En natuurlijk is het prachtig! Daar niet van.
Maar ik hou er nu eenmaal van om voor weinig een leuk sfeertje neer te zetten.
Want laten we eerlijk zijn, 't is best prijzig allemaal.
En ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor, echt niet!
Maar het valt me wel op de laatste tijd.


Het oude kastje kwam vanuit de schuur weer naar binnen.


Ik gaf 'm een lik verf met een potje van Le Noir & Blanc.
En dan gewoon met de muurverf.
Lekker makkelijk en snel.
Ik heb pas een kastje gedaan met de extra matte lak van hun,
en die bevalt me een stuk minder! Krast ontzettend gauw er weer vanaf.
Wat dat betreft is de muurverf op een kastje een stuk steviger is mijn ervaring.


Het konijnenvachtje kreeg ik van zuslief...
En hij is zo leuk! Ik weet van gekkigheid eigenlijk niet goed
waar ik hem neer leggen zal omdat hij overal wel prachtig bij is!


Op tafel een houten schaal (gewoon van X.)
met bolletjes mos en twee kleine hoorntjes.
En dan vooral 's avonds als de kaarsjes branden en de lampen zijn aan
dan is het toch genieten hè binnen!
Vinden jullie ook niet?



Fijne avond!
Lieve groet,
Alberta


21 opmerkingen:

  1. Hallo Alberta,

    Ik heb sinds kort je blog ontdekt en vind het leuk om te lezen hoe jouw leven er aan boord en nu aan wal er uitziet.

    Heel veel sterkte gewenst met de laatste loodjes van je zwangerschap. Geniet ervan!

    Hartelijke groet,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt het inmiddels al aardig voor elkaar, maar dat moet natuurlijk ook wel, als het niet meer zo lang duurt voordat de kleine zich aandient. De stijl op het schip zie ik ook terug aan wal, mooi hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat maak je het gezellig in je nieuwe huisje Albertha! ik geniet altijd van je posten.

    en je hebt groot gelijk: al die mooi en duur ingerichte huizen met eigenlijk allemaal weer van hetzelfde, mooie plaatjes, maar weinig persoonlijks meer aan.

    sterkte met deze laatste weken, hoop dat je wel tijd overhoudt om te bloggen straks met drie van die kleintjes!

    groet,
    Carolien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi allemaal....leuk je blog naam ...!..spannend hoor nog 4 weken....liefs van mij...x.,!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kastje is een plaatje geworden, maar je bent intussen ook handig geworden. Sterkte met de laatste loodjes en we hopen toch nog geregeld iets van je te horen, veel te gezellig!
    Groetjes, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt het zo gezellig en ik deel je mening over een mooi sfeertje voor weinig money! Geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lijkt het nu ruimer zeg, vergeleken met hoe het eerst was!
    Ik kom snel die fauteuil eens uitproberen :-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er geweldig uit!!
    Heel sfeervol..de kast is prachtig geworden. Ik verf ook vaker kasten met muurverf. Bevalt me nog steeds goed!

    Fijne avond en succes met de laatste loodjes!
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,

    Leuk je blog! En de muurverf van le Noir & blanc heb ik ook al op een aantal meubels gebruikt. Handig die kleine potjes! En je kunt ze ook mengen om je eigen tint te krijgen!

    Succes met de laatste loodjes.

    GroetjesnAnnemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Staat gezellig! Soms zijn mooie accessoires ook duur. Dat ben ik met je eens, maar als ze uniek zijn en heel mooi dan kan ik er zo verliefd op worden. Dan gaat het vaak toch mee. Ik kan ook net zo gelukkig worden van een mooie kringloop vondst.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige verf is dat Ik heb hem nu op mijn muur in de hal Maar ga hem ook op een kastje smeren Hebben prachtige kleuren Dat is het leuke van Blogs lezen Je komt altijd weer leuke ideeën tegen. sterkte met de laatste loodjes van je zwangerschap en geniet van je prachtige kamer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Alberta... wat mooi en gezellig ....
    ik wordt van alles blij in mijn interieur
    ook de dingen die "er-niet-echt-passen" haha
    als je je maar goed voelt in je eigen huis !!!
    Ik wens je nog het allerbeste de komende 4 weken
    ene....we horen er wel van zeker ...??
    héél fijne avond nog en alvast een héérlijk weekend
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zelf heb ik al een jaar Krijtverf staan voor mijn kast. Ik durf hem niet zo goed te verven. Het is een kast van mijn oma en Jan vind de prachtig in de bruine kleur, dus stel je voor dat de kast niet mooi wordt. Dus ik zit nog steeds met dat dilemma. Maar bij jouw is hij mooi geworden.
    Heel veel sterkte de laatste 4 weken.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben het helemaal met je eens!
    De eerste foto vind ik toch wel heel mooi....ik hou er wel van......Natuurlijk vind ik de grijze stoelen ook prachtig, hoor!
    Maar bij de eerste foto zie je eens een ander sfeertje......
    Veel succes met de laatste loodjes!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben het helemaal met je eens, hier ook geen merkspul, ik hou net als jij ervan voor weinig zelf iets leuks op te snorren! En er wat van te maken!En zo creëer je je eigen sfeer in de trend van nu....Fijn weekend en sterkte met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij weet met weinig middelen een supergezellige sfeer neer te zetten. Een fijne plek voor jou en je kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O ja, vergat te vragen wat muurverf precise is. Als ik het hier oversee opzoek is het gewoon verf,maar heb jij iets speciaals voor dit dan(vraagteken werkt niet).
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Alberta, wat supemooi allemaal. En hoe spannend, nog vier weken! Succes met de laatste loodjes! Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gezellig! Sterkte met de laatste weken van je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Helemaal met je eens, volg je sinds je in ge gezinsgids schreef. We hebben regelmatig erom gegrinnikt. En eindelijk eens iemand die ervoor uitkomt.
    Want omdat er H.0ffz op een schaal staat kost hij 59 eu en bij de x.enos bv 15 Rara. En ik vind dat dus ook. Je ziet dan niet meer bij WIE je bent want ieder huis ziet er hetzelfde uit, Vooral ook in de Wonen Landelijke Style. Ik koop hem al niet meer.
    Hou ook van grof en stoer, maar dan zelf gedaan....en niet zelf gekocht, want daar is in feite geen kunst aan, alleen een dikke portomonee

    Succes en ga vooral zo door
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk om te zien dat jij de kast precies net eenser geverfd hebt als ik :)
    Mooi en lekker goedkoop :)
    't Is echt gezellig bij je.

    Groetjes,
    Diane

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties kan ik erg genieten! Dankjewel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...